ÜNiVERSiTELi MYO TEKNiKERLER - MÜCADELE PLATFORMU -

MYO TALEPLERİMİZ))) KADRO - ÜNVAN - YETKİ - SSK - KISA DÖNEM ASKERLİK - MYO MESLEK ELEMANLARI VE ODALAR BİRLİĞİ HAKLARIMIZ VERİLSİN ! MESLEK ONURUMUZU İSTİYORUZ!
 
PortalAnasayfaTakvimGaleriSSSKayıt OlGiriş yap

Paylaş | 
 

 myotoplantisi (GüneşKomisyonI)-Ege Meslek Yüksekokulu

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Admin
Admin
Admin
avatar

Erkek
Mesaj Sayısı : 461
Yaş : 49
NERDEN : İSTANBUL
MESLEK : İNŞAAT TEKNiKERi
OKUL : MYO
MYO Dernek : YOK
PUAN VER : <div class="js-kit-rating" view="score" path="" title="" permalink=""></div><script src="http://js-kit.com/ratings.js"></script>
Personalized field :
Points : 3583
Reputation : 0
Kayıt tarihi : 14/03/08

MesajKonu: myotoplantisi (GüneşKomisyonI)-Ege Meslek Yüksekokulu   13.12.08 12:30

http://myotoplantisi.cu.edu.tr/komisyon1/G%C3%BCne%C5%9FKomisyonI.doc

GüneşKomisyonI

Gelişen
teknoloji ve bilimin hızlı bir değişim içerisinde olduğu
küreselleşen dünyada, gelişime hızla ayak uyduran ülkemizde, teknik
eğitim vazgeçilmez bir olgu olarak karşımıza çıkmaktadır. Teknik
eğitim almakta olan üniversite öğrencilerinin bir kısmı bir kısmı
Meslek Yüksekokullarında tamamladıkları ön lisans eğitimlerinin
sonucunda tekniker unvanını almaktadırlar.


Orta
Öğretimin Dikkate Alınması


Özellikle
çoğunluğunun meslek lisesi çıkışlı olan meslek yüksekokullarında
verilen eğitimde meslek liselerindeki eğitimin göz ardı edilmesi
söz konusu olamaz. Ancak unutulmaması gereken çok önemli bir olgu
gerek mesleki eğitim ve gerekse kişisel gelişimin üniversitelerde
ağırlıklı olacağıdır. Öğrencilere ön lisans eğitimleri sırasında
yüksek eğitim aldıkları sıklıkla hatırlatılmalıdır.


Tekniker

Ön
lisans eğitimini tamamlayan, almış oldukları bu eğitimin sonucunda
mesleki alanda endüstrinin talebi doğrultusunda bilgi ve beceri ile
donatılmış, bilgiye nasıl ulaşacağını bilen, problem çözebilen,
karar verebilme yeteneği gelişmiş, hayat boyu eğitimin gerekliliğini
kabullenmiş, insan ilişkileri yönünden gelişimini tamamlamış,
temel seviyede bir yabancı dili bilen, temel anlamda ve kendi işinde
bilgisayarı kullanabilen, sosyal, kültürel etkinliklere doğrudan
veya dolaylı olarak katkı yapabilen özelliklere sahip, meslek mensupları
tekniker olarak tanımlanabilir. Teknikerler, takım çalışması yaptıkları
teknisyenlerden, daha fazla teorik bilgiye sahiptirler. Bir başka açıdan
bakıldığında, konumları itibarıyla üst düzey yönetici
özelliğinde olan kişi/kişilerden aldıkları iş emirlerini algılama
sorunu olmayan, uygulama konusuna hakim, iş emrini kendisinden sonraki
elemana kolaylıkla aktarabilen yada sorun olması durumunda çözüm
üretebilen teknik elemandırlar


Eğitimin
planlanması


Programlarda
yer alan matematik, teknolojinin bilimsel ilkeleri, bilgisayar, genel
ve teknik iletişim, kalite güvence ve standartlar, işletme yönetimi,
sistem analiz ve tasarımı gibi derslerin programlar göz önünde
tutulmak suretiyle ele alınmaları, genel konuların işlenmesinin
yanı sıra derslerin programların özellikleri göz önüne alınarak
yeniden yapılandırılmaları sağlanmalıdır.


    Program
    Açılması



Öncelikle
açılacak programın bir başka meslek yüksekokulunda olup olmadığının
araştırılması zorunludur.
Programın bir başka meslek yüksekokulunda olması durumunda, programın
yararları ve yaşanan olumsuzlukların neler olduklarının bu okullardan
öğrenilmesi gerekmektedir. Okullarda oluşturulacak atölye, laboratuvar
alt yapısının iyi planlaması, atölye ve laboratuvarların donanım
bakımından gelişiminin nasıl sürdürülebileceğinin de planlanması,
üniversite sanayi iş birliği kapsamında atölyelere ve laboratuvarlara
sanayiden gerekli desteklerin sağlanmasının temini, yeni projeler
oluşturmak suretiyle atölye ve laboratuvar alt yapı olanaklarının
gelişimine katkı sağlanması, meslek yüksekokulunun kampus içerisinde
yer alınması durumunda kampus de yer alan diğer fakülte ve yüksekokulların
laboratuar ve atölye olanaklarından faydalanılması olanaklarının
araştırılması zorunludur. Yetişmiş öğretim elemanı temini,
öğretim elemanlarının teknolojik gelişimlerini nasıl sürdürebileceklerinin
planlanması, yurt dışı eğitimlerinin planlanmasının yapılması
zorunludur.


Program
açılırken eğitim verilecek öğrenci sayısı, bölgenin ve ülkenin
bu eğitimi alacak elemanı olan ihtiyacı göz önünde tutularak planlanmalıdır.


Öğretim
Elemanı


Meslek
Yüksekokullarında yeni açılan programlarda yer alacak eğitmenler,
programda yer alan mesleki ders ve uygulamalarda yeteli eğitime sahip
olmaları gerekmektedir. Bu programlarda yer alan öğretim elemanları
uygulamalar konusunda da yeterli bilgi ile donatılmış olmalıdır.
Hızla gelişen teknoloji, eğitimcilerin devamlı olarak eğitilmeleri
konusunu ortaya koymaktadır. Unutulmaması gereken bir nokta eğitimciler
meslekleri sırasında hayat boyu eğitim felsefesini benimsemiş meslek
mensuplarıdır. Eğitimcinin eğitiminde, kendisini son teknoloji ile
geliştirmiş gerek devlet kurum ve kuruluşları ve gerekse özel sektördeki
kurum ve kuruluşlarla sürekli ilişki içerisinde olmak kaçınılmazdır.
Bu oluşum okul yönetimleri tarafından üniversite sanayi işbirliği
kapsamında sağlanabileceği gibi, öğretim elemanlarının sektör
ile ilişkisini geliştirmesiyle de sağlanabilir. Bu konuda bazı bölgelerin
Sanayi odaları çalışma yapmaktadırlar. Ancak, bu işbirliğinin
ülke çapında yaygınlaşması gerekmektedir.








Teknikerlere
ön lisans eğitimleri sırasında kazandırılması gereken beceriler


Karar
Verebilme Yeteneklerinin Geliştirilmesi


Meslek
Yüksekokulu öğrencilerinin gözlem ve karar verebilme yetileri geliştirilmelidir.
Bunun için; uygulamalı çalışmalarda neden, niçin, nasıl sorusunu
sormaları ve bunların cevaplarını verebilmeyi öğrenmeleri gerekmektedir.Bu
doğrultuda; uygulamaları iyi gözlemeleri gerekmektedir. Gözlemiş
oldukları uygulamaları tekrarlamalılar ve karar verme yeteneklerini
geliştirmeleri gerekmektedir.


Problemin
belirlenmesini takiben sorunların çözümü konusunda, teorik bilgilerinin
yeterli olup olmadığına karar verebilmelidirler. Verdikleri karar
doğrultusunda almış oldukları uygulama bilgisi doğrultusunda vermiş
oldukları karar sonucunda kesin çözüm üretebilmelidirler.


Çözüm
bulamadıkları zaman, çözüme nasıl ulaşabileceklerini bilmeleri
gerekir. Bunun için destek almalarının gerekip gerekmediğine probleme
çözüm aradıkları zaman karar verebilmelidirler.


Takım
Çalışmasına Uyum


Meslek
Yüksekokullarında verilen eğitim sırasında öğrencilere takım
çalışması öğretilmelidir.


Kütüphaneler
ve Okuma Salonları


Meslek
Yüksekokullarında eğitim alan gençlere bilgiye nasıl ulaşacağı
mutlak surette öğretilmelidir. Kampus içerisinde yer alan
meslek yüksekokulu öğrencilerinde kütüphane alışkanlığı oluşturulmalıdır.
Ayrıca, meslek yüksekokulları bünyesinde oluşturulacak okuma
salonlarında kaynak kitap ve sürekli yayınlarının temini ile öğrencilerin
bu kaynaklara yönlendirilmeleri sağlanmalıdır. Öğrenciler kaynakların
kullanımı ve bu kaynaklardan nasıl faydalanabileceğinin yanı sıra
faydalandığı bilgileri nasıl kaydedeceği, bu kaydettiği bilgiden
nasıl istifade konusunda eğitilmelidirler.


İnternet

İnternet
ile bilgiye çok hızlı bir şekilde ulaşmak mümkündür. Ancak,
internet vasıtasıyla doğruluğu kanıtlanmamış bilgiye de ulaşmanın
çok kolay olduğu unutulmamalıdır. Öğrencilerimize internetten
doğru bilgiye nasıl ulaşabilecekleri ve bu bilgiyi nasıl değerlendirebilecekleri
konusunda gerekli eğitim mutlaka verilmelidir. Üniversitelerimiz kütüphaneleri
üzerinden bilgi kaynaklarına ulaşım mutlaka öğrencilerimize aktarılmalı
ve bunun kullanımı sağlanmalıdır.


Konferanslar

Özellikle
kendi konularında olmak üzere, yaşadıkları yerde yönetici özelliğinde
olan özel sektör yada kamu kurum ve kuruluşlarında görev almış
olan üst düzey personelin öğrencilerimizle söyleşmeleri sağlanmalıdır.
Bunun için okullarımızda konferans günleri düzenlenmeli ve bu günlerde
öğrencilerimizi sektörün önde gelenleriyle söyleştirilmelidir.
Bu söyleşiler, öğrencilerimizin vizyonunu, sektöre bakışını
değiştirebileceği gibi öğrencinin hedefini belirlemesinde katkı
sağlayacaktır.


Teknik
geziler


Mesleki
eğitimde teknik geziler, öğrencinin sektörü tanıması, almış
olduğu eğitim sırasında gerek staj sırasında ve gerekse mezuniyet
sonrasında öğrencinin çalışma alanlarını öğrenmesi ve bu konuda
bilgilenmesi için oldukça önemlidir. Teknik geziler gerek okulların
var oldukları yerleşim merkezlerindeki ve gerekse ülkenin değişik
yörelerinde yer alan sektörün önde gelen kuruluşlarına yapılmalıdır.


Fuarlar

Meslek
Yüksekokulu öğrencileri eğitim aldıkları sektörde yer alan kurum
ve kuruluşları iyi bilmek ve tanımak zorundadırlar. Tanıtıma katkı
sağlamak için öğrencilerin fuarlara katılımları gerek okul yönetimlerince
ve gerekse özel sektör tarafından destek verilmelidir. Özel sektör
içerisinde yer alan meslek odaları ve sivil toplum örgütleri destek
konusunda iletişim içerisinde olunmasında fayda vardır.


Staj

Meslek
Yüksekokullarında vazgeçilmeyecek bir olgu da stajdır. Staj sırasında,
öğrencinin ferdi kaza sigortasının yapılması çok önemlidir.
İsteğe bağlı olarak sigorta üniversitelerde cüzi ücretlerle sağlanabilmektedir.
Ayrıca meslek liselerindeki uygulamaya benzer uygulamanın sağlanması
staj yeri ve staj imkanının artmasına olanak sağlayacaktır.


Staj
öğrencinin gelişimine katkı sağlayacak ve geleceği için kendisini
kanıtlama imkanını yaratacaktır.


Sanayinin
Beklentileri


Sanayi
eğitimden, teknolojideki gelişim sonucu değişen koşullara hızla
uyum sağlama yeteneği kazandırılmış, problem çözebilme, sorumluluk
alma yeteneğinin yanı sıra mesai arkadaşlarıyla ve müşteri ile
iletişim kurabilme yeteneği geliştirilmiş, ekip çalışmasına
uyum, temel bilgilere ve temel seviyede yabancı dil bilgisine sahip
olan teknik elemanlara ihtiyaç duyduğunu içerisinde olduğu sivil
toplum örgütleri vasıtasıyla talep etmektedir.



Üniversite
Sanayi İşbirliği


Üniversitelerin
temel görevi eğitim ve öğretim hizmetlerinin yanı sıra temel ve
uygulamalı alanlarda araştırma yapmaktır.Araştırmaların temel
amacı bilgi üretiminin yanı sıra mevcut bilgilere yenilerinin eklenmesidir.
Üniversiteler temel araştırmalar ve uygulamalı araştırmalar yaparak
bilime katkı sağlamaktadırlar. Uygulamalı araştırmalar ile sanayinin
problemlerine pratik çözümler getirilmektedir. Sanayi kendi içerisinde
yer alan Araştırma-Geliştirme birimlerinde de üniversitelerde eğitim
almış genç araştırmacıları istihdam etmektedir. Günümüzde
kendi teknolojisini üretebilen kuruluşların varlıklarını sürdürebildikleri
bilinen bir gerçektir. Üniversite sanayi işbirliği, üniversitelerin
ve sanayinin bilimsel, teknolojik ve ekonomik açıdan gelişmeleri
doğrultusunda yaptıkları sistemli çalışmalar olarak tanımlanabilir.
Bu işbirliği yetişmiş teknik elemanı da kapsamına almaktadır.
Meslek Yüksekokullarını gelişmelerine bu işbirliği katkı sağlayacaktır.




Prof.Dr. H.Semih GÜNEŞ


Ege Üniversitesi


Ege Meslek Yüksekokulu
Müdürü
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://myoteknikerler.forumzen.com
 
myotoplantisi (GüneşKomisyonI)-Ege Meslek Yüksekokulu
Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
ÜNiVERSiTELi MYO TEKNiKERLER - MÜCADELE PLATFORMU -  :: MESLEK YÜKSEKOKULLARI TARİHİ VE MÜCADELESİ :: MAKALE VE KÖŞE YAZILARI-
Buraya geçin: